31 Ağustos 2010 Salı

‘Upptrisad kamp om makten i valrörelsen’ Sağ köşede ve yanda tepe üstü monte edilmiş afişler var. Bu afişlerde ülkenin başbakanı var; İkinci yazı

Dün başlangıç yazısında 'gazete haberlerine birlikte bakalım,' diyerek bir başlık verdim.

‘Alliansen på fortsaltt valfiske bland äldre.’

Bu başlıkta bir oyun olduğunu sonradan öğrendim.

Bu seçimlerde benim kavrayamadığım oyunlar var gibisinden bir duygu oluştu bende.

Bir duygu bu, buna sezgi de diyebiliriz. Hayır öyle mistik bir şey de değil.

Şöyle ki ben içimden gelen sese kulak verdim.

Bu sezgiye varır varmaz, bir dedektif buldum.

Konuların içinden çıkılmaz olanlarını ona bırakıyorum.

Bu seçimler ancak dedektif pertavsızı ile anlaşılabilir.

Bu düşünceye hangi nedenle vardım? Açıklayabilirim.

Sağ köşede ve yanda tepe üstü monte edilmiş afişler var.
Bu afişlerde bu ülkenin başbakanı var.

Bu neden böyle diye bana sormayın? Ben de kimseye sormadım!

Afişin üzerinde yukarıdan aşağı iri puntolarla 'MEGAFEL' yazılı.

Kentte bu tür afişler çoğaldı. Sağdaki ise Center Parti Başkanı. Şaşkınlığım iyice arttı.

Bunun nedenlerini araştırmak için bir dedektif buldum. Bazı şeyleri yakında o açıklayacak.


İşte size bir afiş daha! Bunlar hem bakan hem parti başkanı.

Bu nasıl oluyor diyeceksiniz!

Böyle ise haydi şimdi işimize bakalım.

Değerli İzleyici,

Dün 'bu sayfalara belgesel olacak fotoğraflar serpiştirme' sözü verdim.

Gördüğünüz gibi bu sözümü sürdürüyorum, hiç de zevk almadan.

Fakat beni sevindiren meslektaşlarım açısından başka bir şey var.

Stockholm’den Türkiye’ye haber konusunda zorluk çeken rakip meslektaşlar için de bir kolaylık olacak.

Hani ayda yılda bir haberi zorlukla bulup çıkaranlar...

Zor bela haber yayınlatan hızlı muhabir meslektaşlar...

Onlar, bundan böyle 'Dedektif Kim' buluşları, keşifleri peşinde koşsunlar.

Kolay gelsin! Her ne ise biz hemen konuya geçelim. Dedektif Kim!

Evet! Adı; Mr Dedektif Kim. İster inanın, ister inanmayın! Bu böyle.

Sonuç olarak Mr Dedektif Kim, ayağının tozu ile İngiltere’den geldi.

Gelir gelmez dün verdiğim ilk başlık için şunu söyledi.

Pertavsızını kullanarak dedi ki; ‘Alliansen’ kelimesi bir oyun.

Aslında; ‘İktidar partileri’ demesi gerekir.

‘Hükümet’ demesi gerekir. Fakat gazete bir şaşırtmaca yaparak, topu boşluğa atmış.

Ben de Mr Dedektif Kim için yeni bir blog açmanın yararını düşündüm.

Sağdaki gazete başlığı gibi labirent havası veren haberleri o çözecek.

Yarın buluşmak üzere hoşça kalın...

Sevgi, içtenlik...

Tekin SonMez

Ağustos 2010, Stockholm
Fotoğraflar: Feryal Özkale Sönmez

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder