11 Eylül 2010 Cumartesi

"Sahlin håller ett hårt tempo och kommer att avvisa alla frågor om vad som ska hända henne om hon och socialdemokratin förlorar." ;On yedinci yazı

Mona Sahlin'in kader seçimi. Bu sadece Sahlin açısından değil, söylenenlere ve yazılanlara göre İsveç Sosyal Demokratlarının da kader maçı.

Bu maçı kazanırsa, Mona Sahlin ilk İsveç kadın Başbakanı olacak.

Yitirirse Sosyal Demokrat Parti'de yeni bir kırılma olacak.

Parti tarihsel bir ivme ile sıradan partiler düzeyinde anılacak.

Haberler, yorumlar, yayımlanan seçim tahmini oranları bu kulvarda koşuyor.

"Sahlin håller ett hårt tempo och kommer att avvisa alla frågor om vad som ska hända henne om hon och socialdemokratin förlorar."

25 yaşında, parti içinde çalışkanlığı ile parlamentoya girdi.

Gelmiş geçmiş hatipler listesinde yeri var.

Mona Sahlin'i tanımayı sürdüreceğiz.

Palme'den sonra ikinci sırada partinin başına geldi.

Fakat bir spekülasyon oyunu sonrası, parti başkanlığını bıraktı.

Fakat 2006 seçimlerini yitiren Sosyal Demokrat Parti, kurtarıcı olarak ona döndü.

İsveç tarihinde, bu partide ilk kadın başkan oldu. Şimdi rüzgar karşıdan sert esiyor.

Geçen kez olduğu gibi bu kez de düşerse, yerinden kalkamayacak gibi görünüyor.

Partinin ilk kadın başkanı olması, İsveç'te ilk kadın başbakan olma şansı, seçmeni çekmiyor mu?

Daha önemlisi var!

Bu şans kadın seçmenin oyunu da mı çekmiyor, sorusunın yanıtını Dedektif Kim verecek.

Değerli İzleyici,

Ben yukarıdaki tümceyi yazmıştım ve ayrılmak üzere bilgisayarı kapamıştım.

Bakın ne oldu! Dedektif Kim yine telefon etti ve dedi ki, "seni izliyorum."

İlk kez başbakan olma şansı, kadın seçmenin oyunu da mı çekmiyor,' diye zarif bir soru çıkardın. Kutlarım!"

Ben de Dedektif Kim beni kutladı, diye sevinmiştim.

O sürdürdü; "Topu bana attın! Kutlarım! Bir; Ben de sana bir fotoğraf çıkardım hemen!

"Yayınlar mısın lütfen! Hemen! Hemen! Evet o bayan kim?

"İsveç'in en güzel, şık giyinen ikinci kadını olduğunu biliyor musun?"

İlk şaşkınlığım burada oldu. Bunun devamı da var!

Dedektif Kim iletti, işte, sağ alt köşedeki afişte, İsveç'in en şık giyinen ikinci kadını imiş...

“Våga vara feminist på valdagen” Seçim günü feminist olmaya cesaret et.”

Ben cumaertesi de çalışıyorum, tatil bana haram oldu, diye içimden geçti bir an.

Dedektif Kim bunu bekliyormuş sanki!

İkinci telefonu açtı ve dedi ki; "Haa! Ben tatil günü çalışmak için gelmedim!"

İlettiği fotoğraf, Bayan Schyman, 'Feministisk İnitiativ' Partisi Başkanı.

Tam bu sırada bir fotoğraf çıkageldi. Tabii telefonda Dedektif Kim.

"İki, Bayan Sabuni fotoğrafı yayınladın dün. Olmadı!

"Sana başka bir fotoğraf attım. Onu da yayınla lütfen!"

Şaşkınlıktan donakaldım ve seçim heyecanım da donup kaldı. Görüşmek üzere...

Sevgi, içtenlik...

Tekin SonMez

Eylül 2010, Stockholm
Fotoğraflar: Feryal Özkale Sönmez

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder